QuitNow es renova
amb un disseny fresc i modern

• L'aplicació catalana, recomanada per l’OMS, celebra 10 anys des de la seva creació

• Més de 400.000 usuaris s’han descarregat QuitNow aquest 2021

Deixar de fumar serà més fàcil que abans. Després de mesos d’investigació, anàlisi i estudi, QuitNow, l'app per deixar de fumar, es modernitza amb un disseny completament renovat. Una aposta ferma que ja ha vist la llum després que l’equip humà que hi ha darrere hagi dedicat l’últim any a modernitzar l’usabilitat de l'aplicació amb l'objectiu de millorar l'experiència de l’usuari.

Aquests canvis arriben un any després que l’OMS reconegués QuitNow com una de les millors eines per deixar de fumar. La nova versió, que mitjançant una actualització ja està disponible per iOS i Android, ofereix un disseny fresc i més intuïtiu que permet accedir de forma més natural a les funcionalitats i als continguts que l’usuari necessita per deixar el tabac.

Per això, la renovació compta amb una interfície completament nova que ofereix una navegació més fluida gràcies a la simplicitat en el grafisme i a la incorporació de noves funcions. L’usuari, doncs, accedeix als continguts més importants amb el menor esforç possible.

Amb aquesta millora, els fumadors i fumadores que vulguin despendre’s del tabac tindran a l’abast els diferents serveix que ofereix l’aplicació. Tenint en compte que els que opten per la versió premium rebran un servei de més qualitat: més fites, més missatges al xat i sense publicitat, per un cost inferior al d’un paquet de cigarretes.

Per elaborar aquesta nova versió s’ha utilitzat la tecnologia Flutter, impulsada per Google, que permet desenvolupar de forma molt més sòlida una mateixa aplicació compatible amb el sistema iPhone i Android.

El consum de tabac cau el 2021, segons l’OMS

El consum de tabac a nivell mundial continua disminuint i va passar de 1.320 milions de fumadors el 2015 als 1.300 milions actuals. L’últim informe de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) projecta una xifra de 1.270 milions de fumadors de cara el 2025.

Aquest mateix estudi destaca que ja hi ha una seixantena de països que estan en camí d’assolir l’objectiu mundial voluntari d’una reducció del 30% en el consum de tabac entre el 2010 i el 2025.

La mateixa OMS subratlla que destinant 1,68 dòlars l'any per càpita en mesures per a l'abandonament del tabac a través de la tecnologia -com poden ser les línies telefòniques gratuïtes, el suport per SMS o algunes apps-, podria contribuir que 152 milions de fumadors/es abandonessin el seu consum per al 2030, una acció que salvaria milions de vides i contribuiria al creixement econòmic a llarg termini dels països.

L'any 2020, a causa de la pandèmia de la COVID-19, l'OMS va iniciar una campanya per ajudar les persones a reduir el consum de tabac i va recomanar QuitNow com una de les eines més eficaces per deixar de fumar.

Més de 400.000 descàrregues

Enguany, 428.938 usuaris d’arreu del món s’han descarregat de forma gratuïta QuitNow tant en Android com en iOS. Amb aquestes ja sumen un total de 8 milions de descàrregues des de la creació d’aquesta app.

QuitNow celebra 10 anys

Una dècada enrere Esteve Aguilera, fumador, va decidir deixar de fumar. Sense tenir experiència en el món de la programació, en va aprendre suficient com per dissenyar una app que ajudés aquells fumadors i fumadores a deixar el vici. Després d’hores de visualitzacions a tutorials de YouTube i consultes a blocs especialitzats va aconseguir llançar al mercat QuitNow, la primera aplicació per deixar de fumar. Un any després, l’Esteve va conèixer en Roc Boronat, qui l’ajudaria a llimar i a modelar l'app. Tots dos socis convertirien Fewlaps en l'empresa que els permetria monetitzar l’aplicació i fer-la créixer en els propers anys.

Deu anys després, QuitNow està disponible a tot el món, en 20 idiomes diferents i està valorada a l'App Store i a Google Play en 4,6 estrelles i més de 60.000 ressenyes d’usuaris. No només va ser la primera app per deixar de fumar en ser llançada al mercat, sinó que ha rebut el reconeixement d’una de les organitzacions sanitàries més importants del món com és l’OMS.